Zwrot podatku z zagranicy

Podatek płacony za granicą, podlega zwrotowi

W grę wchodzą niejednokrotnie poważne pieniądze, dlatego bez wątpienia, gra jest warta świeczki i warto się o taki zwrot podatku postarać. W całej Europie, oraz w Stanach Zjednoczonych, obowiązują przepisy podatkowe, które są bardzo podobne do polskich. Z pensji pracownika, zabierana jest część wynagrodzenia, stanowiąca zaliczkę na należny podatek dochodowy. Zaliczkę, ponieważ są to szacunki. Ich dokładna weryfikacja, następuje wraz z zakończeniem rozliczanego roku podatkowego. Właśnie to jest powodem tego, że każdego roku w okolicach kwietnia, miliony Polaków otrzymuje spore zwroty nadpłaconego podatku. Identycznie działa to za granicą. Zwrot podatku z zagranicy, jak obliczyć? Czy zwrot podatku z zagranicy kalkulator jest pomocny? Oczywiście, że tak. Kalkulatory online, to narzędzia, które w szybki, prosty, wygodny i wiarygodny sposób, pomogą nam tego dokonać.

Dokumentacja i obliczanie zwrotu

Oczywiście przy podejmowaniu tematu zwrotu podatku z zagranicy, wygodniejsze jest skorzystanie z usług firm, które specjalizują się w obliczaniu wysokości należnego zwrotu i załatwianiu całej procedury.

Jednakże, możemy to zrobić samodzielnie, bez uiszczania opłat za usługę. Jak wygląda zwrot podatku z zagranicy jak obliczyć i co należy zrobić, aby go otrzymać? Podstawą jest udokumentowanie, że faktycznie opłacaliśmy podatek. Takim dowodem, może być druk rozliczenia z zagranicznym urzędem skarbowym. Może to być zaświadczenie od pracodawcy o wysokości odprowadzanego podatku. W skrajnych przypadkach, jeśli nie posiadamy żadnej dokumentacji, pozostają nam inne drogi dochodzenia do tego, że byliśmy zatrudnieni i należy nam się zwrot podatku. Można np. skontaktować się z pracodawcą i wystosować prośbę o wystawienie nam takiego zaświadczenia. Ma on taki obowiązek i wysyła dokument do miejsca naszego aktualnego pobytu- jest to tzw. karta podatkowa. Jeśli już mamy wszystkie niezbędne dokumenty, to możemy przejść do następnego kroku, jakim jest zwrot podatku z zagranicy jak obliczyć. Można skorzystać z dostępnego w sieci zwrot podatku z zagranicy kalkulator.