Rozliczenie podatku z Niemiec

Przydatny kalkulator zwrotu podatku z Niemiec

Podatek w Niemczech kalkulator, wymaga wprowadzenia tylko kilku informacji, na temat podatku i dochodu, by w przeciągu chwili, wybrany przez nas podatek Niemcy kalkulator poinformował nas, jak dużą kwotę niemieckiego podatku możemy odzyskać. Jeżeli myślisz, że ubieganie się o zwrot podatku z Niemiec to dużo pracy, to wiedz, że wcale tak nie jest. To naprawdę szybki i prosty sposób na obliczenie tego, ile nam się należy. Sprawdzony podatek w Niemczech przez kalkulator do niczego Cię nie zobowiązuje. Gdy skorzystasz z podatek Niemcy kalkulator, dowiesz się, jak dużą kwotę możesz uzyskać. Średni zwrot podatku dochodowego z Niemiec, uzyskiwany przez polskich rezydentów podatkowych, wynosi 1020 euro.

Terminy składania deklaracji podatkowych w Niemczech.

Jako ostateczny termin na oddanie oświadczenia podatkowego w Niemczech, wyznaczono dzień 31 maja/ 31 sierpnia, jeśli podatnik rozlicza się sam, oraz do 31 grudnia w przypadku rozliczeń za pośrednictwem doradcy podatkowego. Rozliczenie podatku w Niemczech, nakłada na nas, jako podatników, obowiązek terminowego złożenia dokumentacji podatkowej.

Obliczenie podatku

Po dokonaniu wszystkich odliczeń, niemiecki urząd skarbowy oblicza dochód, który podlegają opodatkowaniu (zu versteuerndes Einkommen), a także stawkę podatkową (Steuertarif), która jest w Niemczech progresywna. Uwzględniana jest również kwota wolna od podatku (Grundfreibetrag) w wysokości 9000 euro dla singli lub 18000 euro dla małżeństw, oraz partnerów życiowych.

W Niemczech, istnieją dwie stawki podatkowe. Jedna przeznaczona jest dla singli (Grundtarif), oraz jedna dla małżeństw i partnerów życiowych (Spittlingtarif). Stawka dla małżeństw i partnerów życiowych jest korzystniejsza dla podatników. Aby z niej skorzystać, trzeba złożyć odpowiedni wniosek w rozliczeniu. Konieczny jest też podpis obu małżonków, albo partnerów życiowych.

Dochód z zagranicy, który według umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, nie podlega opodatkowaniu w Niemczech, jest często brany pod uwagę, podczas obliczania stawki podatkowej.