Podatek dochodowy w Norwegii.

Dopłata podatku należnego- skąd się bierze?

Podatek w Norwegii kalkulator, może także wyliczyć, że nie należy Ci się zwrot podatku, oraz że powinieneś wręcz dopłacić pewną kwotę, aby wypełnić obowiązek wobec norweskiego fiskusa. Jakie mogą być powody, niedopłaty podatku?

• Źle uzupełniona karta podatkowa- ważne jest to, aby każdego roku pilnować, żeby karta podatkowa była adekwatna do zarobków. Każda zmiana sytuacji finansowej, taka jak znalezienie dodatkowej lub lepiej płatnej pracy, musi być widoczna na karcie podatkowej. Zamawiając kartę, podaje się planowane zarobki w ciągu roku podatkowego.
  • Nieuznane zeznanie podatkowe- zdarza się, że pomimo naniesionych poprawek na skattemelding, oraz uwzględnienia przysługujących odpisów na rozliczeniu podatkowym, nie zostają one uznane przez Norweski Urząd Podatkowy (Skatteetaten). W takiej sytuacji, koniecznym jest złożenie korekty podatkowej w której należy zawnioskować o ponownie przyznanie przysługujących odpisów.
  • W pierwszej kolejności, trzeba ustosunkować się do pierwszego skatteoppgjør, bez względu na to, czy niedopłata jest wynikiem z nieuznanego skattemeldingu, czy też z powodu błędnej karty podatkowej.
  • Błędy urzędu- zdarza się, że Skatteetaten sam zauważy swój błąd i wyśle do podatnika pismo z informacją, że otrzyma on nowy wynik rozliczenia, wraz z poprawnymi informacjami. Urząd zaznacza jednak, że jeżeli na pierwotnym wyniku miało się dopłatę, a nowy wynik nie zdąży przyjść przed terminem zapłaty pierwszej raty niedopłaty podatku, to obowiązkiem podatnika, jest uregulowanie takiej niedopłaty. Po otrzymaniu skorygowanego wyniku rozliczenia, niedopłata podatku, którą zapłaciło się wcześniej, zostanie zwrócona.

Czy kalkulator podatkowy jest dobry?

Zwrot podatku z Norwegii kalkulator, jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy obliczyć wysokość należnego podatku. Przygotowano go w oparciu o norweski kalkulator podatkowy. Dzięki niemu, masz pewność, że wyliczenia są miarodajne. Jest to kalkulator, który uwzględnia również statusy podatkowe, oraz związane z nimi ulgi np. odpowiedzi sugerujące status pendler powodują, że zwrot podatku z Norwegii kalkulator, uwzględni odpis za mieszkanie, wyżywienie, oraz podróże, a także wiele innych, przysługujących Ci odpisów podatkowych.